Leveringsvoorwaarden

  • Prijzen en kosten De prijzen op www.plint.nl en in de brochures zijn inclusief 9 of 21% btw en exclusief verzend- en eventuele administratiekosten. Prijswijzigingen voorbehouden. Bij prijswijzigingen en/of - verhogingen gelden de tarieven die op dat moment op www.plint.nl vermeld staan.  

  • Bezorgadres en leveringsservice Bestellingen worden in Nederland geleverd voor € 2,95 en in Belgie voor € 7,50. Verzending naar andere landen is helaas niet mogelijk. Voor de hoogte van de verzend- en rembourskosten maakt het niet uit of je één of meerdere uitgaven bestelt. Heb je een abonnement en wil je een adreswijziging doorgeven? Mail het even nar hallo@plint.nl Als je adreswijziging is doorgevoerd krijg je van ons een bevestiging.

  • Levering We doen ons uiterste best de bestelling met de grootste zorgvuldigheid uit te voeren. Alle bestellingen worden zo snel mogelijk verzonden in volgorde van binnenkomst.
    * Op een werkdag voor 15.00 uur besteld, dezelfde dag aan de bezorgdienst overgedragen. Als je in het weekend bestelt wordt het maandag ingepakt. De bezorgdiensten hebben daarna volgens afspraak 48 uur voor bezorging.
  • * We verzenden brievenbuspost met PostNL, pakjes met GLS.
  • * Als je bestelling is ingepakt, krijg je een mail.
    * Als het een pakje is, staat er in de mail een track & trace nummer.
    * Daar kun je eventueel ook een ander bezorgmoment kiezen.
    Geen mail gehad? Dan gaat er iets niet goed. Stuur een mail aan hallo@plint.nl of bel (tijdens kantooruren) 040-2454001. Kijken we het meteen even na. Nadat je een bestelling hebt geplaatst, kan het aflever- en factuuradres daarvan helaas niet meer gewijzigd worden. Je bestelling wordt afgeleverd op het adres dat je tijdens de bestelling hebt opgegeven als bezorgadres. Postcode of huisnummer verkeerd ingevoerd? Is de bestelling al verzonden en heb je een verkeerd adres ingevoerd, dan rekenen we nogmaals bezorgkosten om het pakketje opnieuw te verzenden.

  • Totstandkoming van de overeenkomst We hebben het recht een bestelling te weigeren of aan de levering bijzondere voorwaarden te verbinden.

  • Betalen Je kunt je bestelling direct afrekenen met IDeal (NL) of Bancontact (BE). Achteraf betalen kan ook. De betalingstermijn is 14 dagen. Als we het bedrag binnen 14 dagen niet hebben ontvangen, sturen we een eerste herinnering per mail. Als we ook daar geen betaling op ontvangen, sturen we een week later een tweede herinnering per post. Bij de tweede herinnering worden herinneringskosten van € 6 in rekening gebracht en bij het oorspronkelijke factuurbedrag opgeteld. Dat klinkt misschien flauw maar herinneringen versturen kost postzegels en tijd en dus ook geld.

  • Herroepingsrecht Voor alle aankopen geldt een zichttermijn van 30 dagen. In deze periode heb je een herroepingsrecht; dit betekent dat je de bestelling zonder reden kunt retourneren of annuleren. Wel betaal je zelf de kosten van het terugsturen. En natuurlijk moet alles onbeschadigd en ongebruikt zijn, in oorspronkelijke staat en in oorspronkelijke verpakking. Als het niet in de originele verpakking retour komt, brengen we de kosten in rekening die we maken om het weer in originele staat terug te brengen. Met een kopie van de pakbon of de factuur kun je de bestelling terugsturen naar Plint t.a.v. Afdeling retouren Postbus 164 5600 AD Eindhoven
    Je krijgt je geld binnen 14 dagen terug op je rekening. Als je een verkeerde of een verkeerd bezorgde bestelling ontvangt, betalen wij de kosten van het terugsturen. Dit geldt natuurlijk alleen voor uitgaven die je via www.plint.nl hebt gekocht. Als je iets van ons in een winkel hebt gekocht, regel je een en ander met de winkel zelf.

  • Transportgarantie Alle zendingen zijn verzekerd. Als je vóór het openen van je pakje schade constateert aan de verpakking, neem dan meteen contact op. Ongebruikte beschadigde artikelen worden kosteloos vervangen. Als je het pakket al hebt geopend op het moment dat je de schade constateert, gelden de gewone regels van terugsturen.

  • Toch niet helemaal tevreden? We doen ons uiterste best je bestelling zo snel mogelijk compleet te versturen. Maar natuurlijk kan er altijd iets misgaan. Het blijft mensenwerk ;-) Mocht je niet tevreden zijn, neem dan contact op. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Wel is het belangrijk dat je de klacht binnen 2 weken na de bezorgdatum meldt. Daarna wordt het namelijk heel ingewikkeld om na te gaan wat er waar mis ging. Een klacht wordt altijd zo snel mogelijk behandeld en in ieder geval binnen 14 dagen na melding. Een klacht kun je telefonisch melden (040 245 4001) of per mail: hallo@plint.nl of per post. Stuur per post altijd een kopie van de pakbon of de factuur mee. Zonder de pakbon of factuur kunnen we je niet van dienst zijn. Plint Postbus 164 5600 AD Eindhoven.

  • Wat wij belangrijk vinden. 
  • We geloven niet in een wereldeconomie waarin alles voor een appel en een ei over de hele wereld wordt versleept. We zoeken het steeds zo dicht mogelijk bij huis. Het liefst om de hoek, maar als dat niet lukt in ieder geval in Europa. Zo wordt de stof voor onze kussenslopen in Europa geweven en genaaid en in Nederland met de hand gezeefdrukt met watervaste inkt. De kussenslopen worden gevouwen en verpakt door leerlingen van het Arbeids Toelatings Centrum, een plek waar leerlingen vanaf 15 jaar met een IQ tot 80 worden opgeleid en begeleid naar een passende werkplek. 
  • Onze drukker is FSC (Forest Stewardship Council) en PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification) gecertificeerd. Dit betekent naast duurzaam bosbeheer ook andere aspecten: behoud van biodiversiteit, bescherming van waterlopen, veiligheid van de bosarbeiders, en nog veel meer. Meer over FSC en PEFC kun je lezen op www.fsc.org en www.pefc.org
  • De inkt bevat geen agressieve oplosmiddelen (ook wel bekend als ‘Solvent Free inkt’) en bij het vervoer van de drukkerij naar ons magazijn worden de DICHTER.s verpakt in dozen van gerecycled papier.