Abonnementen

Alle abonnementen worden ieder jaar automatisch verlengd. Opzeggen kan alleen schriftelijk, om misverstanden te voorkomen. Een mail naar hallo@plint.nl is ook goed maar let er goed op dat je een ontvangstbevestiging van ons ontvangt. Het is handig om die ontvangstbevestiging ook nog even te bewaren. Er gaat wel eens iets mis in de digitale wereld - als je geen mail terug krijgt, is de kans groot dat je mail niet is aangekomen en de opzegging dus ook niet.  

Een posterabonnement moet uiterlijk eind juni worden opgezegd, een abonnement op DADA of DICHTER - na de eerste abonnementsperiode - uiterlijk 3 maanden voor het volgende nummer verschijnt.

Op onze site, in de nieuwsbrief, op Facebook en achterin ieder tijdschrift staat wanneer de volgende editie van het tijdschrift verschijnt. Als je deze niet ontvangen hebt, horen we het graag binnen 3 maanden na de verschijningsdatum, alleen dan kunnen we kosteloos een nieuw exemplaar opsturen. Na deze periode wordt het lastig voor ons om te achterhalen waarom iets niet is bezorgd. Ontbreekt er een nummer? Mail het even naar hallo@plint.nl of bel 040 245 4001

Copyright

Op alle uitgaven rust copyright en beeldrecht: van de dichter, van de kunstenaar, de vormgever en Plint. Het is hun werk en daar mag je niet zo maar iets mee doen - ook niet voor een eigen site en ook niet voor het onderwijs. Het zijn vaak heel aardige mensen dus laat het even weten als je plannen hebt - dan regelen we het netjes. Ook de inhoud van deze site www.plint.nl is auteursrechtelijk beschermd en eigendom van Plint. 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Plint en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Plint en jou. Door te bestellen ga je akkoord met de algemene voorwaarden van Plint.

Prijzen en kosten

De prijzen op www.plint.nl en in de brochures zijn inclusief 6 of 21% btw en exclusief verzend- en eventuele administratiekosten. Prijswijzigingen voorbehouden. Bij prijswijzigingen en/of - verhogingen gelden de tarieven die op dat moment op www.plint.nl vermeld staan. 

Bezorgadres en leveringsservice

Bestellingen worden in Nederland geleverd voor € 2,50 en in Belgie voor € 6,25. Verzending naar andere landen is helaas niet mogelijk. Voor de hoogte van de verzend- en rembourskosten maakt het niet uit of je één of meerdere uitgaven bestelt.

Levering

We doen ons uiterste best de bestelling met de grootste zorgvuldigheid uit te voeren. Alle bestellingen worden zo snel mogelijk verzonden in volgorde van binnenkomst.* Op een werkdag voor 15.00 uur besteld, binnen twee werkdagen in huis.
* We verzenden brievenbuspost met PostNL, pakjes met GLS. 
* Als je bestelling is ingepakt, krijg je een mail
* Als het een pakje is, staat er in de mail een track & trace nummer.
* Daar kun je eventueel ook een ander bezorgmoment kiezen.
 
Geen mail gehad? 
Dan gaat er iets niet goed. 
Stuur een mail aan hallo@plint.nl of bel  (tijdens kantooruren) 040-2454001. 
Kijken we het meteen even na.

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, kan het aflever- en factuuradres daarvan helaas niet meer gewijzigd worden. Je bestelling wordt afgeleverd op het adres dat je tijdens de bestelling hebt opgegeven als bezorgadres.

Postcode of huisnummer verkeerd ingevoerd? Is de bestelling al verzonden en heb je een verkeerd adres ingevoerd, dan rekenen we nogmaals bezorgkosten om het pakketje opnieuw te verzenden. 

Totstandkoming van de overeenkomst

We hebben het recht een bestelling te weigeren of aan de levering bijzondere voorwaarden te verbinden.  

Betalen

Je kunt je bestelling direct afrekenen met IDeal (NL) of Bankcontact (BE). Achteraf betalen kan ook. De betalingstermijn is 14 dagen. Als we het bedrag binnen 14 dagen niet hebben ontvangen, sturen we een eerste herinnering per mail. Als we ook daar geen betaling op ontvangen, sturen we een week later een tweede herinnering per post. Bij de tweede herinnering worden herinneringskosten van € 6 in rekening gebracht en bij het oorspronkelijke factuurbedrag opgeteld. Dat klinkt misschien flauw maar herinneringen versturen kost postzegels en tijd en dus ook geld.

Herroepingsrecht

Voor alle aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode heb je een herroepingsrecht; dit betekent dat je de bestelling zonder reden kunt retourneren. Wel vergoed je de verzendkosten van € 2,50 en betaal je zelf de kosten van het terugsturen. En natuurlijk moet alles onbeschadigd en ongebruikt zijn, in oorspronkelijke staat en in oorspronkelijke verpakking. Als het niet in de originele verpakking retour komt, brengen we de kosten die we maken om het weer in originele staat terug te brengen, in rekening.

Met een kopie van de pakbon of de factuur kun je de bestelling terugsturen naar Plint t.a.v. Afdeling retouren Postbus 164 5600 AD  Eindhoven

Je krijgt je geld min de verzendkosten van € 2,50 binnen 30 dagen terug op je rekening. Als je een verkeerde of een verkeerd bezorgde bestelling ontvangt, betalen wij de kosten van het terugsturen. 

Dit geldt natuurlijk alleen voor uitgaven die je via www.plint.nl hebt gekocht. Als je iets van ons in een winkel hebt gekocht, regel je een en ander met de winkel zelf.

Transportgarantie

Alle zendingen zijn verzekerd. Als je vóór het openen van je pakje schade constateert aan de verpakking, neem dan meteen contact op. Ongebruikte beschadigde artikelen worden kosteloos vervangen. Als je het pakket al hebt geopend op het moment dat je de schade constateert, gelden de gewone regels van terugsturen. 


Toch niet helemaal tevreden?

We doen ons uiterste best je bestelling zo snel mogelijk compleet te versturen. Maar natuurlijk kan er altijd iets misgaan. Het blijft mensenwerk ;-) Mocht je niet tevreden zijn, neem dan contact op. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Wel is het belangrijk dat je de klacht binnen 2 weken na de bezorgdatum meldt. Daarna wordt het namelijk heel ingewikkeld om na te gaan wat er waar mis ging. Een klacht wordt altijd zo snel mogelijk behandeld en in ieder geval binnen 14 dagen na melding. Een klacht kun je telefonisch melden (040 245 4001) of per mail: hallo@plint.nl of per post. Stuur per post altijd een kopie van de pakbon of de factuur mee. Zonder de pakbon of factuur kunnen we je niet van dienst zijn.

Plint

Postbus 164

5600 AD  Eindhoven